De voorbereidingen - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Eva Pere - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Eva Pere - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Eva

21 December 2015 | Nederland, Gendt

Hallo allemaal,

Zoals enkelen van jullie wellicht al weten vertrek ik 5 februari 2016 samen met een groep van 26 reisgenoten en 6 begeleiders voor twee weken met school (OBC Bemmel) naar Zuid-Afrika. Vlak voor de zomervakantie zijn we alvast begonnen met de eerste voorbereidingen wat betreft de reis.

De reden waarom ik naar Zuid-Afrika ga is omdat ik vanuit school verplicht ben een internationale stage te doen, wat onderdeel is van tweetalig onderwijs. Ik kreeg de keuze of ik zelf wat wilde regelen, of dat ik met een groep mee wilde naar Zuid-Afrika. Natuurlijk heb ik voor de tweede optie gekozen. Ten eerste omdat het mij een geweldig land lijkt, waar ik al veel mooie verhalen over gehoord heb, en ten tweede zie ik dit als een mooie kans om andere, die het minder hebben dan wij hier, te helpen.
Het OBC Bemmel gaat al sinds heel wat jaren elk jaar met een groep naar Genadendal, een klein dorpje in de West-Kaap van Zuid-Afrika. Hier zullen wij deze twee weken verblijven en ook de school bezoeken, waar wij les zullen gaan geven. Ook zal er geld ingezameld moeten worden voor de stichting 'Ubuntu goes Dutch.' Deze stichting is opgezet met als doel geld in te zamelen voor een gemeenschapshuis waar wij aan gaan helpen wanneer wij in Zuid-Afrika zijn. Natuurlijk zullen wij ook nog ander maatschappelijk werk gaan doen. Naast de stage, zullen wij natuurlijk ook van het mooie land gaan genieten en de toerist uithangen.

Natuurlijk vergt dit project veel voorbereidingen, en daarom zijn we voor de zomervakantie, vlak nadat je te horen kreeg of je mee mocht of niet, begonnen met voorbereiden. Natuurlijk kende ik al veel van de reisgenoten door school, maar omdat het belangrijk is dat we met een hechte groep naar Zuid-Afrika gaan, was deze eerste bijeenkomst meer een kennismaking.

Na deze eerste bijeenkomst hebben we nog ongeveer drie bijeenkomsten gehad. Tijdens deze bijeenkomsten hebben we natuurlijk meer informatie over het concrete programma gekregen, maar ook hebben we veel gepraat over de fundraising.

De afgelopen bijeenkomst stond in het teken van de lessen op de basisschool daar. Het is de bedoeling dat wij in groepjes een 1,5 uur durende les voorbereiden, aan een zelf gekozen leeftijdsgroep en met een eigen gekozen thema.

Nu dat de reis steeds dichterbij begint te komen moeten er natuurlijk allerlei kleine, maar toch belangrijke, dingen geregeld worden. Zo kwam er van de leiding een idee om gezamenlijke shirts te maken die wij in Zuid-Afrika kunnen dragen zodra wij op de basisschool zijn. Zo zijn we makkelijk te herkennen. Ook zijn alle papieren inmiddels ingeleverd en de vliegtickets, en andere activiteiten zoals safari, Robbeneiland en boottocht geboekt.

Aankomende woensdag is alweer de allerlaatste bijeenkomst om alle laatste dingen te regelen.
Ik kijk echt heel erg uit naar 5 februari!

Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hallo allemaal, Zoals enkelen van jullie wellicht al weten vertek ik 5 februari 2016, samen met een groep van 26 reisgenoten en 6 begeleiders voor twee weken met school (obc Bemmel) naar Zuid-Afrika. Hier kunnen jullie de voorbereidingen, en als het zover is natuurlijk het reisverslag van deze ervaring lezen. Eva

Actief sinds 05 Sept. 2015
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 2341

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Zuid-Afrika work experience

Landen bezocht: